Rent<3

Var på musikaluppsättningen av Rent som 2:orna och 3:orna i vår skola satt upp som projektarbete idag. Det var riktigt bra och jag är grymt imponerad. Killarnas röster var inte lika bra som tjejernas men sjukt bra pjäs.

Filmen är en av mina favorit filmer och det är min absoluta favorit när det kommer till musikaler så jag var rätt skeptisk när jag hörde att de skulle göra de, och på svenska dessutom men låtarna var bra, en del brister bara, textvis, och man förstod handlingen precis lika bra i pjäsen som i filmen, utom att Angels död var lite otydlig så jag var tvungen att förklara för kompisarna som inte sett filmen.

Blev så till mig av pjäsen att jag nog tror att jag ska kolla på filmen innan det är dags att sova. Är ju trots allt ledig imorgon. Önskar att jag hade råd att gå och kolla på den pjäsen igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0