äntligen!

Det är plusgrader på termometern. Äntligen kan jag bara säga. Kan inte ens beskriva hur trött jag är på snön och allt som kommer med den; kylan, förseningarna, alla lager med kläder och humöret som alla verkat fått den sista månaden.

SL verkar inte ha fattat än att det faktiskt är vinter, och kanske till och med snö, en gång om året. Att det i år råkade vara snö i tre månader istället för i tre veckor var uppenbarligen för mycket för dem och man har tur om man kommer hem från skolan. Ingen koll alls...

Att behöva ha på sig tretton lager kläder, plus ytterkläder, så fort man går ut, kanske bara för att hämta posten eller nåt, är ren tortyr. Jag vill kunna gå hemifrån i en munkis och ett par shorts, sandaler, utan en tjockjacka som är så tjock att man knappt kommer in på bussen. Är så sjukt trött på att behöva börja klä på sig 20 min innan man ska gå ut bara för att man ska hinna ta på sig allt.

Och humöret som alla verkar ha dragit på sig. Oj, oj, oj... Where to begin... Är så trött på att alla bara klagar, att alla spyr galla på allt och alla bara för att det inte går som de hade hoppats. Inte okej. Skulle önska att alla bara kunde se saker från den positiva sidan, kanske bara någon gång ibland, istället för att bara hata allt.
Jag inser att själva inlägget säger emot de senaste tre raderna men någonstans måste man få ut det och jg anser att det är bättre på en blogg istället för att gå och klaga högljut och på så sät förstöra dagen för alla andra.

Hoppas bara att vädret håller i sig och solen håller sig framme. Snön kan inte försvinna för snabbt, enligt mig. Jag vill ha sommar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0