gilla läget

Det regnar... igen. Det har snart regnat en vecka i sträck. Inte för att jag klagar på vädret, älskar regn men grejen är den att just regn verkar få alla på så dåligt humör. Allas humör verkar gå rätt ner i botten så fort dropparna börjar falla. Är lite trött på det om jag ska vara helt ärlig.

Just nu är det bara ett fåtal personer som inte kan få mig att gå i taket för ingenting. De flesta behöver bara säga fel sak och så är min dag förstörd. Är lite trött på att det blivit så, orkar inte riktigt bry mig om att ta reda på varför det är så heller. Har ingen lust eller ork.

Är trött på en del mer än andra. Mest på grund av barnsliga saker. Men som man säger, det är lätt att göra en höna av en fjäder; jag tycker dock att det onödigt att göra en hönsfarm av något som ser ut som en fjäder. Men det är bara jag. Orkar inte riktigt bry mig om det om jag ska vara ärllig, har alldeles för mycket annat på huvudet just nu, saker som jag anser är viktigare eller mer betydande. Saker som jag har svårare att få ut ur huvudet om jag ska vara helt ärlig. Det är vissa saker som gnager, som fan. Det går bara inte att då dem att försvinna.

Jag vill bort. Nu. Orkar inte vara hr längre, med alla de här människorna. Orkar inte se samma ansikten, jämt, orkar inte höra samma röster, prata om samma sak, höra samma sak, se samma sak, göra samma sak hela tiden, dag ut och dag in. Förhoppningsvis kommer det ändras när jag börjar skolan igen men det är trots allt bara en termin, sen är jag tillbaka på ruta ett igen, orkar inte med det. Verkligen inte.
Måste börja söka jobb också, men samtidigt känns det onödigt eftersom att en liten del av mig inte ens vill ha ett jobb. En liten del som jag försöker ignorera hela tiden eftersom att det känns som om den är ute efter att förstöra, konstant.
En resa skulle sitta fint, men vart kommer pengarna ifrån. Återigen kommer man tillbaka till det faktum att man behöver pengar och det brukar leda till tankarna om att man måste skaffa ett jobb. Ångesten är total. Men vad ska man göra. Det är bara att bita ihop och gilla läget som en idiot en gång sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0