... pallar inte!

Varför är människor som de är? Varför kan människor inte vara lite mer som djur, typ leoparder. De lämnar sin ungar när de blir för stora, typ 1 år, max, och sen så låter de ungarna vara. Ungarna går oftast inte ens åt samma håll då utan splittras de också. Jag vet inte men jag kan inte förstå hur någon kan tycka att det skulle vara hemskt. Jag skulle tycka att det vore underbart. Att bara få slippa människorna här i världen som man stör sig mest på.

Tänk att bara få slippa höra en massa tjat om allt och ingenting hela tiden. Att bara får göra det man vill utan att ha en irriterade röst bakom sig som säger: Gör såhär, inte sådär! Jag vet inte om jag skulle klara av att klara mig själv på det sättet men det skulle vart skönt att i alla fall få pröva. Jag tror inte att leopardungarna skulle ha något emot att prova på att vara människa. En sjuk tanke jag vet men man måste ju cross the boundaries at some point!

Hur som helst så tycker jag att man borde få bestämma själv när man vill göra sig av med föräldrarna. Bara säga till så finns en lägenhet och ett jobb klart för en. Det skulle vara perfekt. Men nu lever vi inte i en sådan värld så jag antar att jag måste leva med mina päron och syrran ett tag till. Får se hur länge jag överlever...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0