det moderna samhällets oskyldiga offer

Bullshit eller vadå?
Att folk skulle vara allergiska mot el, att de skulle svimma och få anfall bara för att de är nära en TV eller en radio... hmm?? Det är det kvällens avsnitt av Outsiders handlar om och jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det. De sjukskriver sig innan 40 och lever på skattepengar, låter som en bra plan eller hur?
Jag skulle också kunna tänka mig att leva hela livet utan att jobba men jag är tyvärr inte elallergiker.

Det är inte meningen att jag ska kränka någon eller något sånt men jag tror att hela upplägget med Outsiders är att få tittare och då gör dem det de kan för att få det. Det spelar ingen roll om de hittar människor som är lagom störda eller om de hittar på någon, bara de får tittarna; eller? Det är i alla fall vad jag tror. Eller så är människorna bara kamerakåta och vill vara med i TV. Som hon som var med i avsnittet om hette Anita. Hon som inte kunde gå 200 meter från sitt torp, som var helt utan vatten, el eller telefon, utan att få något slags anfall som var lustigt lik en orgasm eller nåt.

Jag tycker inte att det är rätt att man ska utnyttja folks förtroende, skattepengar eller tålamod med att fejka fram något sådant här. Det finns människor som faktiskt är sjuka, drabbade av sjukdomar som ingen vet någonting om. Om man tar fram det här i TV så får det inte bara människor att tycka att de är knäppa, utan de får även andra kanske bli undanglömda eller dumförklarade eftersom att man kanske tror att de, just som personerna som fejkar, bara stimulerar ett symptom eller en sjukdom för att få uppmärksamhet och kanske även till och med få vara med i TV.

Aja, nu ska jag inte gå vidare på det. Nu blir det nog av att skriva lite - kanske lyssna lite på musik - om huvudvärken ger med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0