vad är det för fel?

Vad är det egentligen för fel på människor i dagens samhälle? Hittar man ett bankomatkort använder man väl för fan inte det tills det spärras? Man lämnar väl in det, klipper det eller försöker hitta ägaren? Det är i alla fall vad jag skulle gjort om det var jag som hittade kortet.

Jag tappade mitt kort för två veckor sen, hade mer än 5,000 på kortet eftersom att jag fått ett stipendie på 5,000 eftersom att jag kanske ska studera utomlands nästa år. Gud va roligt eftersom att någon bestämt sig för att ta ut en stor del av de pengarna. Tack säger jag bara!

Varför ska människor vara så förbannat barnsliga och själviska igenom hela livet? Visst om det varit en ensamstående mamma som handlat kläder åt sitt nyfödda barn men nej - inte det. Det är något som bestämt sig för att ha en utekväll och supit upp 600:- och tagit en taxi hem för 500:-
Då är min fråga; varför tag folk inte leg? Varför kollar de inte så att personen som håller i kortet faktiskt äger det? det kan de ju omöjligt gjort eftersom att det inte står samma namn på mitt kort som på idiotens leg. Ska ringa dem och fråga varför de inte tog leg, har de tur kanske jag inte stämmer dem.

En annan fråga; varför kunde de handla på kortet den 6 april om pappa spärrade det den 1:a? Hur fan går det till? Om kortet är spärat ska mna ju inte kunna handla på det, det är ju det som är poängen. Idioter.

Är så jävla har just nu att om jag fick tag på fanskapet som tog kortet skulle jag slå ihjäl henne, förmodligen en henne eftersom att det skulle se roligt ut om en kille föskte inbilla någon att Jenny är ett killnamn.

Tack för att någon har förstört min dag, vecka, månad, år. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0