om du bara visste

Jag skulle, allvarligt, kunna döda någon just nu! Hade det inte varit för att jag inte har någon röst hade jag skrikit rakt ut och slagit det/den som var närmast.

Vem fan tror du att du är? Någon jävla allsmäktig Gud som kan komma och gå och bestämma som du behagar? Jag kan tala om för dig att om du inte ändrar din grymt äckliga attityd kommer du inte komma långt i livet. Du kanske kommer ha människor som respekterar dig men det är inte den bra sortens respekt. Det är den respekten som man ser till att få, genom att få folk att vara rädda och känna sig hotade. Ingen kommer att respektera dig för att de vill det, för att de tycker om dig. Bara för att de inte har något annat val. Du kommer inte att ha människor som litar på dig och umgås med dig för att de själva vill det. De kommer vara för rädda för att säga nej eller för fega för att säga emot. Du kanske inte inser det nu men människor med samma attityd som du kommer inte långt. Jag vet att du inte är sådär på riktigt! Jag vet att du är en annan person. Men jag vet inte vad det är som tar fram den här arroganta, själviska, otrevliga, lättretliga och missunsamma besserwissern.
Men jag vet att jag inte gillar det. Du är bättre än så. Om du bara visste det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0