känslan

Känslan som jag så länge har undgått att känna.
Känslan som jag har fruktat att känna.
Känslan som jag inte vill känna.
Känslan som inte är min att känna.

Jag kände den.
Det kändes bra, ett tag.
Sen fick jag panik.
Varför känner jag den?
Det var trots allt bara för en kort sekund
men varför kände jag den?
När sekunderna hade passerat fick jag ångest.

Varför?
För att jag lyckats så länge.
Lyckats med att inte känna det.
Lyckats undgå den, smygit undan.
Nu är jag rädd.

Varför?
För att det stack till, jag blev varm.
För att jag tittade bort och blev stel.
För att jag kände den, tydligt!
För att jag inte får ha den känslan. Får inte!

Varför?

För att känslan inte är min att känna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0