skäms

Vad är egentligen felet med människor? Vad är problemet? Varför kan en människa inte bara vara? Nej de måste hela tiden ha  bekräftelse om att de är världens härskare och ta över planeten, förstöra den bit för bit. Varför kan människan inte bara låta allt ha sin gång utan att hjälpa till med kärnvapen, maskiner av alla slag och utrotningar åt höger och vänster.

Ibland mår jag illa över att vara människa. Ibland skäms jag över min ras. Vill inte tillhöra den delen av jordens ekosystem om förstör och bara är allmänt ignoranta emot omgivningen. Är trött på det. Önskar att jag kunde göra någonting för att stoppa det sm pågår men vad jag någon som jag göra? Det är ju inte som om jag är någon stor 'ledare' som Gandhi eller Obama, om man nu kan kalla honom stor eller ledare.

Skäms över att vara människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0