tomboy?

Sitter och kollar på Buffy the Vampire Slayer med mamma, på TV4OO. Jag har alltid tyckt om serier som involverar vampyrer, varulvar, övernaturligt och sånt.

När jag var liten var alla andra tjejer så gulliga i sina klänningar och rosa tröjor medan jag hellre hade jeans och något blått, grått, grönt eller svart. Jag tänkte inte på det när jag var liten men när man kollar på kort från 1900-talet så ser man att jag var en typisk TomBoy. Jag ogillade verkligen klänningar och kjolar och använde det inte om inte mamma verkligen ville att jag skulle ha det. Jag tycker fortfarande inte om att ha klänning om det inte är en klänning jag verkligen vill ha och som jag har valt själv.

Men åter till Buffy. Det är inte den enda serien jag tycker om som har med sånt att göra. Te.x. Spiderman, Batman, Fantastic 4, X-Men och likanande är andra serier som jag mer eller mindre levde på när jag var liten. Och Pokemon såklart! Alla andra kompisar var uppe i sina Barbies och MyLittlePony medan jag inte kunde få nog av 'killserierna' som mina kompisar så vänlig kallade det. Killserier; finns det ens något sånt?



Beauty, indeed<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0